Інтелектуальний розвиток - важлива сторона діяльності закладів освіти. Перед людиною постійно виникають проблеми, труднощі, несподіванки. Це означає, що в світі є багато невідомого. Для цього необхідне більш глибоке пізнання світу, відкриття в ньому нових процесів, властивостей і взаємовідносин людей і речей.
Досліджуючи питання педагогічної ради, опрацьовуючи наукову літературу і інтернет-ресурси, спираючись на власний досвід і досвід колег, можу з впевненістю сказати, що традиційна українська школа розглядає кожну дитину не стільки як об’єкт, що потребує впливу, скільки як особистість, що інтенсивно розвивається в процесі навчальної діяльності.
Термін "інновація" означає оновлення процесу навчання, який опирається, головним чином, на внутрішні фактори. Запозичення цього терміна пов'язане з бажанням виділити мотиваційний бік навчання, відмежуватися від чергових "переможних методик", які за короткий час повинні дати максимальний ефект незалежно від особливостей групи та окремих учнів, їхніх бажань, здібностей.
До ігрових форм навчальної діяльності належить складання та розв’язування кросвордів. Кросворд — це задача-головоломка. Її суть в заповненні рядків клітин, які перетинаються (по вертикалі і горизонталі) словами, що розгадують по вказаному списку визначень суті цих слів.
Один із принципів розвиваючого навчання — принцип активності та свідомості. Учень може бути активним, якщо усвідомлює мету навчання, його необхідність, якщо кожна його дія є усвідомленою та зрозумілою.
Тестування — це спеціально розроблена науково оптимізована процедура, що дозволяє максимально об'єктивно оцінювати рівень досягнень людини (учня), виражати ці можливості кількісно.
У програмах розвитку освіти в Україні визначено, що випускник сучасної школи повинен гнучко адаптуватися до життєвих ситуацій, які швидко змінюються, вміти самостійно набувати нові знання і вміло їх використовувати на практиці, критично мислити, вміти бачити проблеми, які виникають у реальному житті, та шукати раціональні шляхи їх розв'язання, творчо мислити і генерувати нові ідеї, аналізувати й висувати гіпотезу щодо розв'язання проблем, установлювати статистичні закономірності й робити аргументовані висновки.