Сайт вчителя фізики                         СЗШ № 20 ім.О.І.Стовби   м. Кам’янське

                                                                               
Меню сайту
Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 90
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Фізика, астрономія, інформатика » Відкриті уроки та позакласні заходи

Кількість теплоти. Питома теплоємність
[ Викачати з сервера (134.5 Kb) · Скачати дистанційно (134.00 Kb) ] 16.01.2016, 23:51

 

Мета:  сформувати   поняття   кількості  теплоти  як  фізичної  величини,  що

             характеризує зміну внутрішньої енергії при теплопередачі; дати  учням 

             уявлення  про  питому  теплоємність  речовини,  навчити  обчислювати

             кількість  теплоти,  одержаної  чи  відданої  тілом  при  нагріванні  або

             охолодженні;

             розвивати самостійне,  логічне  та творче мислення учнів, вміння порів-

             нювати, узагальнювати, систематизувати, робити висновки;

             виховувати спостережливість, уважність, акуратність, працелюбність

             учнів; вміння  раціонально  використовувати  робочий  час,  цікавість до

             фізики

Обладнання: наочні таблиці, мультимедійний проектор, роздатковий матеріал

Тип уроку:  урок вивчення та засвоєння нових знань

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організаційний момент

Вступне слово вчителя

Якщо у слові  - початок,

то в числі - продовження свідомості

Д.І. Менделєєв

   

ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності учнів

Кросворд з повторення теми «Динаміка» – ключове слово «Температура»

Використовуємо метод «Асоціативний кущ» до ключового слова:

  • температура
  • тепловий рух
  • кінетична енергія
  • внутрішня енергія
  • зміна внутрішньої енергії
  • робота
  • теплопередача
  • види теплопередачі

 

     ІІІ. Оголошення теми уроку

ІV. Вивчення нового матеріалу

Кількість теплоти — це енергія, яку тіло отримує (або віддає) під час теплопередачі.

Проводимо навчальне дослідження: від чого ж залежить кількість теплоти, необхідна для нагрівання певного тіла?

  1. Учень розповідає про домашній експеримент і робить висновок:

Більшу кількість води треба нагрівати довше, тобто в разі теплопередачі треба надати їй більшу кількість енергії. (Дуже добре, якщо учень скаже, що для нагрівання більшої маси води потрібна більша енергія, якщо ж буде наполягати на об'ємі, можна обговорити факт зв'язку між масою та об'ємом певної речовини, звернути увагу на більшу зручність виміряти саме масу для будь-яких речовин і домовитися в подальшому звертати увагу саме на масу речовини, а не на її об'єм)

Висновок: кількість теплоти, необхідна для нагрі­вання тіла, залежить від маси тіл

 

  1. Проводимо уявний експеримент, посилаючись на життєвий досвід учнів:

якщо однакові маси води з однаковими початковими температурами нагрівати на однакових нагрівниках, але до різних температур, більша кількість теплоти, тобто більша енергія знадобиться в тому випадку, в якому маємо більшу різницю температур.

 

Висновок: кількість теплоти, необхідна для нагрі­вання тіла, залежить від різниці температур.

  1. Проводимо експеримент ( дослід № 1)

Нагрівання води й олії для демонстрації їх різної питомої теплоємності

Висновок: кількість теплоти, необхідна для нагрівання тіла, залежить від роду речовини.

Загальний висновок:

Кількість теплоти, необхідна для нагрівання тіла (або виділена тілом під час охолодження), залежить від роду речовини, із якої складається тіло, від маси цього тіла та від зміни його температури.

   С – питома теплоємність – це фізична величина, що показує яка кількість теплоти потрібна для нагрівання  на 10С речовини масою 1кг (має табличне значення).

Робота з таблицею «Питома теплоємність»

V. Чайнвород

Рух по спіралі від клітини з зірочкою

н

а

н

н

я

н

а

п

р

з

л

е

й

в

у

м

і

а

і

а

є

н

е

т

і

н

к

ц

,

а

о

з

у

л

н

т

и

і

г

Р*

 

м

ь

і

и

т

н

я

л

о

п

к

з

ц

а

н

а

н

з

у

и

а

і

в

у

в

о

с

о

т

с

!

(Розум полягає не тільки в знанні, але й в умінні застосовувати ці знання на практиці)

 

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

Розв’язування задачі з коментуванням

Задача1: Яку кількість теплоти необхідно надати олії об’ємом 1л, щоб її температура змінилась на 20 0С?

Відповідь: 32,4 кДж

Задача2: Стальному бруску масою  500 грам передано 1,25 кДж теплоти. На скільки змінилась температура бруска?

Відповідь: 5 0С

 

VII. Підсумок уроку

  • Кількість теплоти
  • Питома теплоємність заліза дорівнює 460 Дж/(С*кг), що це означає?
  • Яка кількість теплоти виділяється при охолодженні мідної болванки, маса якої 1 кг, на 1 К?

 

VIIІ. Домашнє завдання

Єдиний шлях, який веде до знання –

це діяльність

Б. Шоу

 

§52, конспект

Вправа 31 (1-3)

 

 

 

Категорія: Відкриті уроки та позакласні заходи | Додав: YanaRepeta
Переглядів: 482 | Завантажень: 172 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту